به گزارش پایگاه خبری ندای ساحل، در این نشست صمیمانه، پوراحمدی، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، ابتدا سلام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را به هنرمندان جزیره رساند و با اشاره به جایگاه راهبردی هرمز گفت: امروز نام هرمز در منطقه و جهان طنینی والا دارد، جایی که فرهنگ، تاریخ و هویت ایرانی در آن جریان دارد و به نماد اقتدار و مقاومت ایران تبدیل شده است.
وی تأکید کرد ظرفیتهای فرهنگی و هنری این جزیره، بخشی از سرمایههای ارزشمند کشور محسوب میشود و صندوق اعتباری هنر در قالب طرح «فراتهران» تلاش دارد با حضور میدانی در استانها، ضمن توسعه عدالت فرهنگی، خدمات خود را سریعتر و بیواسطهتر به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه برساند.
به گفته پوراحمدی، طرح «فراتهران» از اردیبهشتماه امسال آغاز شده و تاکنون در قالب هشت سفر استانی دنبال شده است. تجربه این سفرها نشان داده که حضور در میان هنرمندان مناطق مختلف، درک دقیقتری از مسائل و نیازهای آنان ایجاد میکند.
مدیرعامل صندوق هنر همچنین اعلام کرد که هرمزگان به عنوان نخستین مقصد این طرح در سال ۱۴۰۵ انتخاب شده است؛ با نگاه ویژه به شهرستان میناب در حوزه ایثار، شهادت و مقاومت و برای ادای احترام به خانواده شهدا و پیشکسوتان هنری منطقه.
در این دیدار هنرمندان هرمزگانی به صراحت درباره مشکلات صنفی، رفاهی و حرفهای خود سخن گفتند و پوراحمدی دستور پیگیری خواستههایشان را صادر کرد. فرخنده جلالی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان نیز در این دیدار همراهی کرد.
گفتنی است: در این سفر دو روزه، چهار تیم از مدیران صندوق به تمام شهرستانهای استان سفر کردهاند تا از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات هنرمندان قرار گیرند.






